Projekti
Kalnciema vidusskolas skolēni mācīsies veidot biznesa plānu Itālijā

Pieci Kalnciema vidusskolas 10. klases skolēni - Egija, Annija, Diāna, Didzis un Toms - no 31.marta līdz 6. aprīlim dosies uz Apricenas pilsētu Itālijā, lai piedalītos Erasmus+ programmas projekta “Uzņēmējdarbības un valodas loma dzīvē. Skolēnu atjautības attīstīšana; uzņēmuma izveidošanas apmācība” ietvaros organizētās starptautiskās nedēļas aktivitātēs, kura notiks projekta partnera uzņemošajā iestādē – Apricenas Frederiko 2. vidusskolā.

Starptautiskā nedēļa pulcēs projektā iesaistīto sadarbības partneru izglītības iestāžu skolēnus un pavadošos pedagogus, lai 5 dienu intensīvā programmā apgūtu dažādas zināšanas, prasmes un izstrādātu biznesa plāna ideju un to analizētu. Paralēli ieplānota arī tikšanās ar Apricenas pilsētas mēru un oficiālajām personām, tiks apmeklētas dažādas iestādes un uzņēmumi, kuros būs iespēja iepazīties ar darba procesu un uzklausīt uzņēmuma vadītāju padomus veiksmīgai uzņēmējdarbībai. Tāpat programmā paredzēta piesātināta kultūras programma un iespēja komunicēt svešvalodā ar vienaudžiem no Itālijas, Grieķijas, Spānijas un Polijas.

Skolēnu grupai līdzi dosies 2 pavadošie pedagogi – Gunita Tolēna un Elizabete Šulte, lai uzraudzītu skolēnu grupu, motivētu veikt dažādus uzdevumus un veicinātu pedagogu sadarbību Eiropas līmenī.

Kā paši skolēni izsakās pirms brauciena: “Šajā braucienā mēs vēlamies iegūt zināšanas par ekonomiku Eiropā, uzlabot komunikācijas prasmes angļu valodā. Šis brauciens būs lieliska iespēja izzināt citu valstu kultūru un tradīcijas, iespēja iegūt jaunus draugus no dažādām valstīm. Mēs šim braucienam gatavojamies ļoti atbildīgi, jo saprotam, ka braucam pārstāvēt savu valsti, skolu. Kopā esam nedaudz iepazinušies ar Itāliju neklātienē, lai būtu vieglāk iejusties klātienē. Esam izveidojuši prezentāciju par mūsu skolu, lai varētu iepazīstināt pārējos projekta dalībniekus. Daudziem būs jāpārvar bailes lidot ar lidmašīnu, jo tā būs pirmā ceļošanas pieredze, jāiemācās iedzīvoties citā ģimenē, jāpārvar kautrēšanās runāt. Mēs esam ļoti pateicīgi un priecīgi par to, ka skola mums sniedz iespējas doties projektos  uz citām valstīm un izglītoties ārpus Latvijas. Centīsimies pēc iespējas vairāk izbaudīt, izzināt, iegūt un iemācīties visu, ko šī nedēļa Itālijā mums varēs sniegt. Atgriezīsimies mājās ar daudz jauniem iespaidiem, zināšanām un pārdomām, ar ko dalīsimies ar pārējiem skolēniem.”

Pēc atgriešanās Latvijā, skolēniem ir paredzēts mobilitātes izvērtējuma pasākums, kurā skolas biedriem un pedagogiem būs iespēja salīdzināt 2 dažādu projektu mobilitātes mērķus (Kalnciema vidusskola patlaban īsteno 2 Erasmus+ starptautiskās apmaiņas projektus, kuros skolēni dodas uz ārzemēm pie sadarbības partneriem un tostarp arī sadarbības partneri jau bijuši un plāno apmeklēt Jelgavas novadu), iegūtās zināšanas un noklausīties skolēnu pieredzes stāstus un novēroto esot ārvalstīs, apmeklējot viesskolu, tiekoties ar citu valstu skolēniem, pedagogiem un komunicēt starptautiskā vidē. Visi skolēni un pedagogi pēc mobilitātes saņems Europass mobilitātes apliecinājumu, kas ir atzīts  Eiropas līmeņa dokuments, kurā uzskatāmā veidā ir parādītas prasmes un kompetences, ko tā īpašnieks ir ieguvis citā Eiropas valstī mācību, prakses, darba vai pieredzes apmaiņas laikā.

Projektā jau iepriekš notikusi starptautiskā nedēļa Spānijā, kurā kopā ar projektā iesaistīto valstu skolēnu un pedagogu komandām arī Kalnciema vidusskolas skolēni devušies mācību nolūkos, saskaņā ar projekta uzdevumiem. Lai veiksmīgi izvērtētu projekta aktivitātes un plānotu veicamos uzdevumus - projektā paredzēta arī pedagogu apmācība un sadarbības pasākums Grieķijā, pēc kura paredzētas aktivitātes arī Latvijā, kad 2019.gada rudenī Jelgavas novada Kalnciema vidusskola uzņems projekta partnerus, nodrošinot skolēnu dzīvošanu viesģimenēs un 2020.gadā būs jādodas arī uz Poliju un Grieķiju.

 

Aktivitāte notiek Erasmus+ programmas 2. pamatdarbības skolu apmaiņas partnerības projekta Nr. 2018-1-PL01-KA229-050770_4 “Entrepreneurship and language matters in life. Developing resourcefulness among students; learning how to set up a business” (“Uzņēmējdarbības un valodas loma dzīvē. Skolēnu atjautības attīstīšana; uzņēmuma izveidošanas apmācība”) ietvaros.

Erasmus logo