Projekti
Dalībnieku grupas bilde

Kalnciema vidusskola no 7.oktobra līdz 12. oktobrim uzņēma Erasmus+ projekta „Uzņēmējdarbības un valodas loma dzīvē. Skolēnu atjautības attīstīšana; uzņēmuma izveidošanas apmācība” dalībniekus. Projekta vadītāja angļu valodas skolotāja Gunita Tolēna.

Par projekta norisi un iespaidiem stāsta 11.klases skolniece Paula Marija Janševica:

Erasmus+ projekti dod lielisku iespēju skolēniem gūt zināšanas jomās, par kurām agrāk netika izrādīta interese, un nedēļas ietvaros varēja iepazīt dažādas kultūras, kā arī iegūt lieliskus draugus no dažādām pasaules malām. Šī iemesla dēļ bijām ļoti priecīgi, uzzinot, ka būsim valsts, kura oktobra otrajā nedēļā uzņems jauniešus no Spānija, Grieķijas, Polijas un Itālijas savā nelielajā skolā un katrs savās mājās.

Neilgi pirms projekta bija jūtams stress un patīkams uztraukums, gaisā virmoja dažādi jautājumi: „Vai viņiem nebūs auksti? Ko viņiem dot pusdienās? Vai viņiem vispār būs interesanti? Vai spēsim viņus nodarbināt?”. Jautājumi norima jau pēc pirmā autobusa ieripošanas skolas pagalmā, kad zinājām, ka jaunieši ir ieinteresēti it visā un atvērti jaunām iespējām.

Kad pirmajā oficiālajā dienā katrai valstij komandās bija jāzīmē savas valsts  plakāts, ļoti labi varēja redzēt, ar ko atšķiramies, gan arī to, cik tomēr mūsu vērtības ir līdzīgas. Dienas vidū neveiklības un mulsuma ledus bija nedaudz lauzts, tomēr kopīga dejošana, stafetes un kāpšana klintīs ļoti satuvināja ne tikai jauniešus, bet arī skolotājus.

Nākamajā dienā devāmies ekskursijā uz Jelgavu. LLU un biznesa inkubatorā klausījāmies, kā uzsākt un kvalitatīvi vadīt savu biznesu, kas bija kaut kas jauns ne tikai projekta dalībniekiem, bet arī mums. Varējām paskatīties uz mūsu pilsētu citā gaismā- kā tūristi. Brīvajā laikā pavadījām burvīgu un rudenīgu dienu, kopā dzerot tēju Pasta salas tējasnamiņā, daudz smejoties un fotografējoties.

Trešajā projekta dienā devāmies uz Lielplatones pagastu, kur apmeklējām Jāņa Vintera zemnieku saimniecību “Līgo”(1500 ha), kura ir lielākā Baltijā. “Līgo” nodarbojas ar graudkopību, siltumnīcās audzē dārzeņu hibrīdu sēklas un ražo biogāzi. Saimniecības īpašnieks pats izrādīja ražotnes un stāstīja par vairākām inovatīvām idejām, kuras tiek pielietotas. Uzzinājām, kā augu fermentācijas procesā var radīt bioenerģiju, kuru var izmantot.
Nākamais apskates objekts bija Tērvetes dabas parks, kurā rudens krāsainais laiks pārsteidza mūs visus. Staigājot pa daudzajām parka takām, katrs skats atgādināja sapņu pasauli. Sastapām velnu un tikām atpestīti no ļaunā, kā arī izstaigājām visas mazās, jaukās rūķu mājiņas.

Trešajā projekta dienā devāmies uz Lielplatones pagastu, kur apmeklējām Jāņa Vintera zemnieku saimniecību “Līgo”(1500 ha), kura ir lielākā Baltijā. “Līgo” nodarbojas ar graudkopību, siltumnīcās audzē dārzeņu hibrīdu sēklas un ražo biogāzi. Saimniecības īpašnieks pats izrādīja ražotnes un stāstīja par vairākām inovatīvām idejām, kuras tiek pielietotas. Uzzinājām, kā augu fermentācijas procesā var radīt bioenerģiju, kuru var izmantot.

Nākamais apskates objekts bija Tērvetes dabas parks, kurā rudens krāsainais laiks pārsteidza mūs visus. Staigājot pa daudzajām parka takām, katrs skats atgādināja sapņu pasauli. Sastapām velnu un tikām atpestīti no ļaunā, kā arī izstaigājām visas mazās, jaukās rūķu mājiņas.

Beidzot pienāca notikums, kuru visi nepacietīgi gaidīja, - brauciens uz Rīgu. Sliktais laiks nekādi netraucēja apskatīt Rīgu, arī mums šķita aizraujoši izzināt Rīgu pa jaunam. Brīvajā laikā visi iegādājās suvenīrus. „Lido” centrā pirms prombraukšanas  viesiem par godu skanēja dzīvā mūzika, un īstas zaļumballes gaisotnē varējām dejot.

Mājupceļš bija nedaudz skumjš, jo visi zināja, ka šī šķietami nebeidzamā nedēļa ir noslēgusies. Atvadas, asaras un komplimenti, dāvaniņu un telefona numuru apmaiņa, līdz autobusā bija palikuši vien skolotāji un divi pēdējie jelgavnieki.

Aktivitāte notiek Erasmus+ programmas 2. pamatdarbības skolu apmaiņas partnerības projekta Nr. 2018-1-PL01-KA229-050770_4 “Entrepreneurship and language matters in life. Developing resourcefulness among students; learning how to set up a business” (“Uzņēmējdarbības un valodas loma dzīvē. Skolēnu atjautības attīstīšana; uzņēmuma izveidošanas apmācība”) ietvaros.