+A A
Sestdiena, 14. Decembris, 2019
Gaisma, Auseklis
80008083
Bezmaksas ierosinājumu un atsauksmju tālrunis

Kalnciema vidusskolas skolēni starptautiskajā Erasmus + projektā Polijā

05.11.2019

No 29.septembra līdz 5.oktobrim pieci Kalnciema vidusskolas 11.klases skolēni- Paula Marija Janševica, Annija Runce, Egija Grīnberga, Leo Didzis Hihalovskis un Marks Garais -, kā arī skolotājas Mudīte Laumane, Ivita Saldava un Marita Sondore piedalījās starptautiskajā Erasmus+ projektā “Mathbuster” Polijā. Skolēnus uzņēma profesionāli tehniskā skolā Varšavā, bet viņi  dzīvoja ģimenēs. 

Par pirmo dienu iespaidos dalās Paula:
”Pēc iepriekšējās dienas garā ceļa bija grūti piecelties, bet vēlme izzināt pilsētu un sākt dienu bija lielāka par nogurumu. Ar metro devāmies uz skolu. Kad ieradāmies, mūs sagaidīja Kluba telpā(tā ir telpa, kurā skolēni var pavadīt savu brīvo laiku un atpūsties starp stundām).  Skolas ēka nebija diezgan iespaidīga, bet cilvēki gan, iepazināmies ar lieliskiem trīs ekstravertiem zēniem, kuri pastāstīja, ka viņu skolā mācās  97% puiši un tikai dažas meitenes. Mūs ļoti jauki sagaidīja un pastāstīja par Varšavas vēsturi, kura ir diezgan līdzīga Latvijas vēsturei. Interesanta bija 3D printēšanas lekcija, kurā uzzinājām par dažādiem materiāliem, kurus izmanto printēšanā, varējām izmēģināt ierīci, kura nolasa objektu, lai tas nav jāzīmē programmā. Pēc pusdienām sekoja lekcija par optiskās šķiedras atdalīšanu, kurā uzzinājām, ka tā ir ļoti dārga un tās atdalīšanai ir nepieciešams speciāls aparāts, kuru varējām arī praksē izmēģināt.  Lai gan visu laiku tramdīja doma, ka, ja es izdarīšu kaut ko nepareizi, man būs jāatvadās no pusmiljona.  Bija plānota  vecpilsētas spēle, bet slikto laika apstākļu dēļ tā tika pārcelta uz citu dienu,  kopā ar poļu jauniešiem pavadījām burvīgu vakaru ar sarunām “šķībā” angļu valodā, akcentiem un smiekliem.”
 
Otrajā dienā skolēni sadalījās  5 grupās (no katras valsts 1 pārstāvis) un uzsāka darbu pie galda spēlēm, kuras tika izveidotas iepriekšējās projekta vizītēs. Mūsu, skolēnu, uzdevums bija pārbaudīt spēles praksē un ieteikt uzlabojumus,  lai, beidzoties projektam, tās varētu praktiski izmantot. Skolēni arī apmeklēja  matemātikas lekciju, kurā  neparastā, bet interesantā veidā mācījās ar youtube video palīdzību. Pēc lekcijas  katrai grupai tika izsniegts uzdevums, kas bija jāatrisina. Pēcpusdienā skolēni apmeklēja  Kopernika  Zinātnes centru. Vairāki skolēni atzina, ka tas bija interesantākais centrs, kādu ir apmeklējuši.  Centrā var iegūt informāciju  par elektroniku, mehāniku, matemātiku, anatomiju un citām zinātnes jomām, var ne tikai iepazīties ar apskates objektiem, bet tos arī praktiski izmēģināt, piemēram, bija iespēja iegūt savu attēlu, ko uzzīmēja robots, noskenējot cilvēka seju. 
Trešdien skolēni devās ekskursijā uz Lodzas pilsētu, kur apskatīja pilsētas ievērojamāko muzeju "Central Museum of Textiles in Lodz". Muzejā varēja iepazīties ar kokvilnas un vilnas ražošanas vēsturi, tehniku, mūsdienu sasniegumiem, manufaktūras attīstības nozīmi pilsētas izaugsmē.  Radošajās nodarbībās skolēni strādāja grupās, kas sastāvēja no dažādu valstu jauniešiem, un radīja jaunus inovatīvus objektus, piemēram, augļu novācēju, mašīnu, kas zīmē. Tas bija ļoti interesanti, un varbūt kāda ideja tiks arī kādreiz realizēta dzīvē. Ekskursijā pa pilsētu gide iepazīstināja ar tās vēsturi, arhitektūru.  Lodza ir slavena ar Izraela Poznanska pili, kurā var apskatīt ievērojamu poļu mākslinieku un zinātnieku  piemiņas lietas. 
 
Par ceturtdienas aktivitātēm stāsta Annija: 
“Šī diena iesākās agri, jo devāmies uz Varšavu apmeklēt "Warsaw Rising Museum", kurš vēstīja par Otrā pasaules kara notikumiem Polijā, ekskursiju mums vadīja gide, kas ļoti interesanti pastāstīja par baisākajiem notikumiem un zaudējumiem kara laikā. Pēc muzeja apmeklējuma varējām secināt, ka Latvijai un Polijai ir bijis līdzīgs liktenis Otrā pasaules kara laikā.  Tad devāmies uz skolu, kur notika vēstures stunda, kurā parādīja filmu par to, kā cīnījās Polijas kareivji. Pēc filmas bija jāizveido plakāts par muzejā un filmā redzēto. 
Pirmajā dienā mums stāstīja, kā darbojas 3D printeris, un mēs  spēlējām spēles komandā, un šajā, ceturtajā dienā, bija iespēja izvēlēties kādu lietu no spēles, ko mēs varētu izprintēt ar 3D printera palīdzību (metamo kauliņu, uz priekšu ejamo kauliņu, kartiņas vai ko citu). Mūsu spēlē, uzejot uz noteikta lauciņa, bija jāizdara gājiens atpakaļ par vairākiem soļiem, un mēs ar komandu nolēmām, ka būtu interesanti, ja šis atpakaļgājiens būtu kā kāpnītes. Mūsu galvenais uzdevums bija izveidot 3D bildi datorprogrammā. Tas bija interesanti un arī  grūti, jo neviens nebija agrāk strādājis ar šādām programmām, kurās jāizveido 3D zīmējumi. Arī darbs internacionālās grupās bija aizraujošs- tik daudz dažādi domājošu  jauniešu.”
 
Aktivitāte notiek Erasmus+ programmas 2. pamatdarbības skolu apmaiņas partnerības projekta Nr. 2018-1-PL01-KA229-050770_4 “Entrepreneurship and language matters in life. Developing resourcefulness among students; learning how to set up a business” (“Uzņēmējdarbības un valodas loma dzīvē. Skolēnu atjautības attīstīšana; uzņēmuma izveidošanas apmācība”) ietvaros.

Kalnciema vidusskolas skolēni starptautiskajā Erasmus + projektā Polijā