Projekti
Jelgavas novada skolu audzēkņi apgūst prasmes elektronikas un mehatronikas jomā

Projekta Nr. 8.3.2.2/16/I/001 “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” ietvaros š.g. 14. un 15. janvārī trīs skolās notika tehnisko prasmju darbnīcas elektronikas un mehatronikas jomā, kuru laikā, praktiski darbojoties, izglītojamie attīstīja jaunas kompetences un tehnisko domāšanu.

Ar vārdiem: “Šodien tikai nedaudz ieskatīsimies mehatronikas jomā un es apsolu, ka būs interesanti…”, 15. janvārī Šķibes pamatskolā 8. un 9.klašu audzēkņiem sākās tehnisko prasmju darbnīca mehatronikā. Izglītojamie nodarbībās, kuras ilga 2x40min, mēģināja tikt galā ar nebūt ne tik vieglajiem mehatronikas uzdevumiem un jēdzieni “droseles”, “cilindri”, “T-veida savienojumi” bija tikai daži no terminiem, kuri bija jāapgūst, lai izpildītu dotos uzdevumus. Šai pašā dienā rīta pusē 3. un 4. klases skolēni jau bija paspējuši izgatavot savu elektronisko ierīci elektronikas darbnīcā.

Kopumā Jelgavas novada skolās (Šķibes pamatskolā, Kalnciema pagasta vidusskolā un Vircavas vidusskolā) tika novadītas 4 tehnisko prasmju darbnīcas – mazākajiem audzēkņiem darbnīca "Elektronika sākumskolā", kur izglītojamie, praktiski darbojoties, iepazinās ar elektronikas pamatprincipiem, praktiski apguva montāžu un lodēšanu, savukārt pamatskolas pēdējo klašu skolēni darbnīcā “Mehatronika” veidoja mehatronisku ierīci noteikta uzdevuma veikšanai. Darbnīcu mērķis bija attīstīt bērnos konstruktīvu domāšanu, komunikācijas prasmes un spēju strādāt komandās, kā arī veicināt interesi par tehniskajām zinātnēm un tehnoloģijām.

Ļoti labas nodarbības,”- stāsta Šķibes pamatskolas skolotāja Everita Zināre, “Elektronikas darbnīcā skolēni lodēja mikroshēmas, pievienoja diodes un izgatavoja "Mārītes spīdošām actiņām". Iemācījās lodēt, saprast, kā darbojas mikroshēmas. Mehatronikas darbnīcā skolēni mācījās, kā ar gaisa palīdzību darbināt virzuļus, kā mainīt to pārvietošanās ātrumu, mācījās sadarboties un meklēt dažādus iespējamos uzdevuma risināšanas paņēmienus. Uzdevumi tika doti pakāpeniski, pēctecīgi, ar saprotamiem darba soļiem. Skolēni uzdevumus veica ar lielu aizrautību.”

Tehnisko prasmju darbnīcas elektronikas un mehatronikas jomā tika organizētas IZM izsludinātā “Tehnoloģiju gada” ietvaros atbilstoši projekta Nr.8.3.2.2/16/I/001 “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” izglītojamo individuālo kompetenču atbalsta pasākumu plānam ar Eiropas Sociālā fonda atbalstu

ESF logo