+A A
Ceturtdiena, 27. Aprīlis, 2017
Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne
80008083
Bezmaksas ierosinājumu un atsauksmju tālrunis

Zviedrija

Drukāt
  • Egija Graudiņa (Vircavas vidusskolas Platones filiāle)
  • Gatis Lejnieks (Vircavas vidusskola)
  • Elīna Marcinkeviča (Vircavas vidusskolas Lielvircavas filiāles jaunsargs – mācās Spīdolas vsk.)
  • Endija Smikarste (Kalnciema vidusskola)
  • Sandijs Lasenbergs (Kalnciema vidusskola)

Šogad uz Zviedriju braucu jau otro reizi. Man ļoti patīk ceļot un šis jau otro reizi ir viens no maniem gada labākajiem ceļojumiem. Bezmaksas kruīzs un vēl iespēja pārstāvēt savu Jelgavas novadu un  valsti - Latviju, kā arī iespēja mājās atvest godalgotu vietu papildus itkā vienkārši atpūšoties. Abus gadus mana komanda mainoties sastāvam atveda mājās godalgotu vietu un esmu lepna par to ka varu cīnīties par uzvaru arī citur, ne tikai Latvijā, papildus gūstot panākumus un pieredzi. Ārzemēs mēs pilnveidojām sevi, uzlabojam komandas garu un labi pavadām laiku viens ar otru.

Egija Graudiņa (Vircavas vidusskola Platones filiāle)

2015.gada vasaras nogalē es piedalījos Jaunsargu sacensībās Zviedrijā. Man tā bija bija trešā reize Zviedrijā, bet pirmā reize, lai piedalītos sacensībās. Manuprāt, sacensības bija liels pārbaudījums man pašam, lai saprastu, ko es varu un ko es nevaru, diemžēl fiziskā sagatavotība mani "iegāza", zinu pie kā jāpiestrādā. Sacensību norise bija interesanta un dažāda, pateicoties uzdevumiem un grūtībām ko tie deva. Komandas darbs bija viena no svarīgākajām īpašībām, kuras bija nepieciešamas uzdevumu izpildei. Jāsaka, ka 65 komandu konkurencē mūsu komanda vienā disciplīnā ieguva pirmo vietu! Pirmajai reizei tas ir labs sasniegums un, mācoties no kļūdām, cerams, sasniegsim arvien augstākus rezultātus.

Gatis Lejnieks (Vircavas vidusskola)

No 14. līdz 18.augustam jaunsargi piedalījās starptautiskajās sacensībās Zviedrijā. Ceļojums sākās Kalnciema vidusskolā no kurienes 5 stundas ar autobusu braucām uz Tallinas ostu. Tad, pāris minūtes pagaidot, devāmies uz kuģi.

Nākamajā rītā iebraucam Stokholmas ostā, kur mūs sagaida autobusa šoferis, kurš vedīs uz sacensību norises vietu. Pēc nepilnas stundas garā brauciena, ierodamies nometnē. Kopā esam 4 komandas: meiteņu un pirmā puišu komanda dzīvo vienā teltī, jauktā un otrā puišu komanda dzīvo otrā teltī. Nometnē tikām uzņemti ļoti laipni, un pēc reģistrēšanās saņēmām jau pirmās dāvanas. Vēlāk devāmies uz pusdienām, pēc tam uz ieroču noliktavu. Katram sacensību dalībniekam tika izsniegts ierocis, kuru devāmies izmēģināt uzreiz pēc saņemšanas. Šautuve ierīkota brīvā dabā. Pēc ieroču izmēģināšanas dodamies atpakaļ uz nometni. Seko vakariņas, brīvais laiks, kad uzkāpām tuvējā kalnā, naksniņas un nu jau klāt naktsmiers. Pirmās dienas beigas.

Otrā diena sākas ar brokastīm un ieroču saņemšanu. Pēc tam dodamies uz pirmo šaušanu – sacensības var sākties! Pirmie divi uzdevumi ir šaušana no dažādām pozīcijām. Tālāk seko attāluma noteikšana un granātas mešana, pēc tam pusdienas, kam seko neliela atpūta. Nākamie uzdevumi ir ievainotā nešana un šķēršļu josla.  Pēdējais dienas uzdevums ir mazā orientēšanās: no katras komandas sākumā skrien 1 dalībnieks, tad pāris, un tad atkal 1 dalībnieks. Kad veiksmīgi nostartēts, dodamies uz vakariņām, un pēc tam peldēties. Tad jau seko naktsmiers. Otrās dienas beigas.

Trešā diena sākas tāpat, kā iepriekšējā: brokastis un ieroču saņemšana. Pēc tam sākas pēdējais sacensību posms – lielā orientēšanās. Katra komanda startē ar nelielu laika intervālu. Orientēšanās sastāv no vairākām daļām: pirmajā visai komandai jātiek līdz bāzes punktam, otrajā, komanda daloties meklē kontrolpunktus, trešajā notiek 15sekunžu šaušana un soda apļi, kuri mums bija diezgan daudz, un pēdējā daļa ir atkal visai komandai kopā, jāorientējas uz finišu – nometnes vietu. Pēc finiša seko kārtīga pelde un pusdienas. Tad savācam un nojaucam savas teltis, nedaudz atpūšamies, un nu jau klāt apbalvošana. Puišu komandas pirmās šķēršļu joslā un attāluma noteikšanā, un meiteņu komandai 3.vieta kopvērtējumā starp meiteņu komandām. Katra komanda saņēma arī pateicības dāvanu par piedalīšanos. Kad viss ir beidzies dodamies uz autobusu, kas aizved mūs atpakaļ uz ostu. Tikuši uz kuģa, iekārtojamies savās kajītēs un sākas ceļš mājup.

Nākamajā rītā iebraucam Tallinas ostā, kad sākas 5 stundu garais atpakaļceļš uz Kalnciema vidusskolu. Savu valsti pārstāvējām cik vien spējām, un iznesām Latvijas vārdu tālu aiz tās robežām!

Elīna Marcinkeviča (Vircavas vidusskolas Lielvircavas filiāles jaunsargs – Mācās Spīdolas vsk.)

Zviedrijā gāja ļoti labi, šajās sacensībās viens neko nevar izdarīt, ir vajadzīga saliedēta komanda, tad visi šķēršļi ir pārvarami.  Šajās sacensībās pielietoju savas zināšanas ko biju ieguvusi pateicoties jaunsardzei un esmu pateicīga savam instruktoram, ka varēju piedalīties un parādīt citiem no kurienes es nāku un nest Latvijas un jaunsardzes vārdu ārpus Latvijas robežām.

Endija Smikarste (Kalnciema vidusskola)

Zviedrija. Brauciens ar prāmi un sagaidīšana bija patīkama. Pirmā dienā iekārtojāmies, mums izsniedza ieročus, tos "piešaujam", vakara pelde un jau naktsmiers. Nākamajā dienā pirmais uzdevums šaušana uz rezultātu, vēlāk attālumā noteikšana, granātu mešana, Vasaras biatlons, un pārsteiguma uzdevums, kurā viens no komandas dalībniekiem tika nests uz nestuvēm un ar rotaļu pistoli vajadzēja apgāzt mērķus. Trešajā dienā šķēršļu josla, kur jāpiebilst, ka šajā disciplīnā katru gadu esam vieni no labākajiem, vakarpusē vēl mazā orientēšanās, kura nosaka starta pozīciju pēdējās dienas lielajam pārgājienam. Nelielu "ellīti" piedzīvoju skrienot 200 m augšup kalnā, kura slīpums ir ap 60 grādiem.

Sandijs Lasenbergs (Kalnciema vidusskola)