Šā gada 23. aprīlī Jelgavas novada pašvaldība saņēma SIA "TeleTower" iesniegumu ar lūgumu saskaņot telekomunikāciju sakaru torņa būvniecību Jelgavas ielā 35A, Ozolniekos. Tā kā netālu atrodas privātmāju apbūve un šī iecere var aizskart sabiedrības intereses, 30. maija Jelgavas novada domes ārkārtas sēdē pieņemts lēmums par publiskās apspriešanas uzsākšanu, lai noskaidrotu sabiedrības viedokli.
Pašvaldība ir saņēmusi arī vairākas Ozolnieku pagasta iedzīvotāju pretenzijas par plānoto sakaru torņa būvniecību, kurā minēti tādi riski kā dzīves kvalitātes pasliktināšanās, vizuālās ainavas degradācija, tāpat uzsvērts iecerētā objekta tuvums dzīvojamām ēkām un izglītības iestādei, tādēļ iedzīvotāji pauž bažas par iespējamu apdraudējumu drošībai un labklājībai.
Saskaņā ar spēkā esošo līdzšinējā Ozolnieku novada teritorijas plānojumu ciemu teritorijās elektronisko sakaru komunikāciju būves nedrīkst būt augstākas par 30 metriem un tās drīkst izvietot tikai saskaņā ar teritorijas plānojumu noteiktajās rūpnieciskās un tehniskās apbūves teritorijās, saskaņojot ieceres risinājumu ar pašvaldību. Būvniecības vieta atrodas Ozolnieku ciemā un zemes vienībai, uz kuras plānots īstenot būvniecības ieceri, noteikta funkcionālā zona - tehniskās apbūves teritorija. Tāpat jāmin, ka plānotā mobilo sakaru torņa augstums nepārsniegs 30 metrus, jo projekta iecere paredz, ka izbūvētā metāla torņa augstums būs 29 metri. Tornis paredzēts mobilo sakaru tīkla antenu un mikroviļņu antenu izvietošanai, savukārt tā pakājē plānots izvietot sakaru aparatūras skapjus.
Publisko apspriešanu par telekomunikāciju sakaru torņa būvniecības ieceri Ozolniekos plānots organizēt no šā gada 6. jūnija līdz 7. jūlijam, bet publiskās apspriešanas sanāksme iecerēta 19. jūnijā plkst. 18:00 hibrīdveidā – klātienē Ozolnieku pagasta tautas namā, Rīgas ielā 23, Ozolniekos, kā arī tiešsaistes režīmā ar lietojumprogrammas MS Teams nodrošinājumu. Oficiālais paziņojums par publiskās apspriešanas uzsākšanu tiks publicēts pašvaldības tīmekļvietnē www.jelgavasnovads.lv, aicinām sekot līdzi aktuālajai informācijai.