Projekti
Šķibes pamatskolas skolotāji prezentē rezultātus projektā “Matemātika pamatskolas skolotājiem”

Š.g. 9. jūnijā Abgunstē notika Erasmus+ programmas stratēģiskās partnerības projekta “Matemātika pamatskolas skolotājiem” (Nr. 2019-1-PL01-KA201-065659) rezultātu izplatīšanas pasākums, praktiskais seminārs “Matemātika – mācīšanas iespējas un risinājumi”. Tajā piedalījās 42 dalībnieki no dažādām Jelgavas novada pašvaldības iestādēm un struktūrvienībām.

Semināru uzsākot, tā dalībnieki tika iepazīstināti ar Erasmus+ programmu, tās iespējām, kā arī Jelgavas novada pašvaldībā pašlaik īstenošanā esošajiem Erasmus programmas projektiem, to skaitu, piesaistītā finansējuma apjomu, ieguvumiem utt. Tālākā semināra gaitā Šķibes pamatskolas pedagogi sniedza prezentāciju par pašu projektu, tā mērķi, uzdevumiem, sasniegtajiem rezultātiem, proti, izveidoto mācību materiālu – grāmatu, kas, projektam noslēdzoties būs pieejama elektroniski, projekta laikā īstenotajām aktivitātēm, sadarbības partneriem, kā arī praktiski nodemonstrēja grāmatā aprakstīto mācību metožu pielietošanas iespējas. Semināra dalībnieki tika sadalīti 3 grupās jeb mini-darbnīcās, kuru laikā, pēc grupu vadītāju sniegto metožu izklāsta, paši varēja izmēģinātu grāmatā aprakstītās metodes, uzdot jautājumus, diskutēt. Kā atzina semināra dalībnieki, tad skolēniem grūtības sagādā lielais teksta apjoms uzdevumos, loģiskās domāšanas trūkums, tāpat ir grūtības ar ģeometriskajām figūrām. Ar redzēto metožu palīdzību būtu iespējams abstrakto informāciju pārnest praktiskās darbībās, tādā veidā nodrošinot veiksmīgāku pamatzināšanu veidošanos.

Tālākā semināra gaitā tā dalībnieki, apzinot un analizējot ikdienas darbā esošās problēmas matemātikas mācīšanā, savstarpēju diskusiju laikā centās rast risinājumus un atbildes uz problēmjautājumiem, kā arī apzināja starptautiskus projektus kā rīkus problēmu risināšanā. Galvenās atziņas: “projekti ir lieliska iespēja dalīties pieredzē, gūt jaunas zināšanas un prasmes”, “projekti palīdz mainīt domāšanu un skatīties plašāk, ārpus ierastajiem rāmjiem”, “projekti var būt instruments esošo problēmu risināšanā, sevišķi, ja tiek izstrādāti reāli materiāli”, “starptautiski projekti ir viens no instrumentiem, kur var smelties idejas dažādu problēmu risināšanai”, “dalība projektos liek koncentrēties uz problēmu, kļūt radošam, jo tiks prasīts rezultāts un tas liek sarosīties” u.c.

Semināra laikā tā dalībnieki klausījās, mācījās, praktiski darbojās, diskutēja un analizēja. Kopējā darba vide tika veidota tāda, lai ikvienam būtu iespēja iesaistīties, jautāt, pielikt roku un  izmēģināt. Seminārā beigās, apkopojot dienas laikā paveikto, gandarījumu sniedza tā dalībnieku augstie novērtējumi par iegūto turpmākam darbam, lūk daži no tiem: “ļoti patika praktiskās nodarbības. No semināra paņemšu daudzas idejas matemātikas radošajā praktizēšanā”, “daudz praktisku materiālu, idejas”, “lieliski piemēri darbam ar bērniem, interesantas mācību priekšmeta apguves iespējas”, “iegūtas metodes, kā mācīt pamat-lietas matemātikā citādi”, “kā  sākumskolas matemātikā iegūtos materiālus var pielietot 8.klases polinomu un monomu reizināšanā”, “uzzināju par tapušu mācību materiālu, jārosina kolēģus piedalīties projektos, dalīties ar labo praksi”, “gaidīšu gala versiju grāmatai, noteikti būs praktiskas mācību metodes, kuras pielietot mācīšanas procesā” u.c.

“Matemātika pamatskolas skolotājiem” ir 3 gadīgs Erasmus+ programmas projekts, kura laikā plānots izveidot pedagoģisku materiālu ar mācību metodēm matemātikas mācīšanas procesa uzlabošanai darbā ar 7-11 gadu veciem izglītojamiem, īsus didaktiskus video, kas skaidros metožu veiksmīgu pielietošanu un E-platformu, kurā būs atrodami materiāli par projekta laikā izstrādātajiem mācību rīkiem un metodēm.

Vairāk informācijas par projektu un tā aktivitātēm

ŠĶIBES PAMATSKOLAS SKOLOTĀJI PREZENTĒ REZULTĀTUS PROJEKTĀ “MATEMĀTIKA PAMATSKOLAS SKOLOTĀJIEM”