Izglītība Novada ziņas
Erasmus+ programmas projekts “Matemātika pamatskolas skolotājiem” tiek “iestūrēts” finiša taisnē

Ar noslēguma pasākumu Santanderā, Spānijā, kurš norisinājās no š.g. 28. līdz 29. jūnijam, Erasmus+ programmas projekts “Matemātika pamatskolas skolotājiem” (Nr. 2019-1-PL01-KA201-065659) tika “iestūrēts” finiša taisnē. Noslēguma pasākumā piedalījās projekta vadības komanda un semināra laikā tā dalībnieki atskatījās uz projekta laikā paveikto, izvērtēja sasniegtos rezultātus, dalījās pieredzē par projekta rezultātu ilgtspēju, to integrācijas iespējām skolu ikdienas darbā, kā arī apskatīja turpmākās sadarbības iespējas. Tāpat tika nosprausti tālākie darbības soļi un  termiņi ar projekta īstenošanu saistīto darbu pabeigšanai un gala ziņojuma sagatavošanai.

Par projekta īstenošanas gaitu un sasniegto stāsta Šķibes pamatskolas pedagogs Lilija Andrasone:

“Šis projekts jau no paša sākuma mums izvērtās par izaicinājumu, kura laikā izcīnītas daudzas cīņas, bet, tai pašā laikā, gūtas nozīmīgas uzvaras. Projektā iesaistītie pedagogi ir izstrādājuši vairākas Montessori metodikai alternatīvas metodes matemātikas mācīšanai. Visas šīs metodes ir apkopotas grāmatā, kas dos iespēju citiem matemātikas skolotājiem uz ierastām lietām paskatīties no cita skatu punkta.

Otra lielā uzvara ir mācību video izveide. Projektā iesaistītie skolotāji ir izveidojuši nelielus video, kuros praktiski demonstrē izstrādātas metodes. Uzskatu, ka šie video būs lielisks atbalsts katram matemātikas skolotājam. Video materiāli ir īsi un koncentrēti, pieejami latviešu un angļu valodā.

Trešā lielā uzvara ir mācību E-platformas izveide, kuras pamatā ir projekta laikā izstrādātie mācību līdzekļi un metodes. Mācību platformā pedagogi būs izvietojuši didaktiskos materiālus un tā būs ērts palīgs katram matemātikas skolotājam. 

Ceturtā lielā uzvara ir savu spēju robežu, kvalitāšu, stipro pušu un skolā pieejamo, jeb esošo resursu apzināšanās. Visu valstu partnerinstitūciju pedagogi ir dalījušies labās prakses piemēros un paši guvuši jaunas idejas no partneriem. Droši varu teikt, ka gan Spānijas, gan Polijas partneru pieredze tiek iedzīvināta mūsu skolas matemātikas stundās, savukārt, piemēram, idejas darbā ar robotiem ir radušas dzirdīgas ausis poļu pedagogu starpā. Apmainoties ar pieredzi mēs bagātinām viens otru, kļūstam radošāki un konkurētspējīgāki. Šis viennozīmīgi ir ienesis jaunas mācību kvalitātes skolā.

Kā piekto lielo uzvaru varu minēt pašu pedagogu sadarbību un saliedēšanos. Nekas tā nesaliedē komandu, kā kopējs mērķis! Lai arī ceļš projekta realizēšanā nebūt nav bijis viegls, tomēr sasniegtās virsotnes ir tās, kas dod motivāciju turpmākajam darbam. Ar sasniegto esam arī dalījušies ar mūsu novada skolu matemātikas skolotājiem, un, kā atzīst kolēģi, aprakstītās metodes ir vērtīgas, viegli izprotamas un paver alternatīvu skatījumu uz, iespējams, jau tik ierastām lietām.

Projekts ,,Matemātika pamatskolas skolotājiem” (MathemaTIKs for Primary School Teachers) mums ir bijis smags, bet varens kāpiens, kura laikā kā skola, tā iesaistītie pedagogi guvuši jaunas pieredzes, raduši jaunus sadarbības partnerus, apguvuši jaunas zināšanas un prasmes, paplašinājuši redzesloku un guvuši pārliecību par sevi, savām spējām. Ieguvēji ir visi, gan projektā iesaistīti pedagogi, viņu kolēģi, citu skolu matemātikas skolotāji, tāpat arī, un, iespējams, šis ir pats svarīgākais, izglītojamie, kuri ar vienkāršu un viegli saprotamu metožu palīdzību nu spēj vieglāk izprast matemātiku un likumsakarības tajā.”

Pēc intensīva darba teju trīs gadu garumā darbs pie projekta un tā rezultātiem drīzumā tiks pabeigts - sekojiet līdzi aktualitātēm!

Vairāk informācijas par projektu.