29.11.2022.

Elejas vidusskolas skolēni un pedagogi atgriezušies no vizītes Francijā

07.04.2022

Jaunām zināšanām, prasmēm un iespaidiem bagātināti, seši Elejas vidusskolas skolēni, kuri kopā ar diviem pavadošajiem pedagogiem atgriezušies no Francijas, kur no š.g. 28. marta līdz 1. aprīlim Erasmus+ programmas projekta Nr. 2020-1-FR01-KA229-080074_2 “Jaunieši, Eiropas mežu aizbildņi” ietvaros tikās ar projekta partneriem, prezentēja paveikto un piedalījās uzņemošā partnera (Lycée Touchard Washington) organizētajās aktivitātēs.

Pasākuma norises vieta bija pilsēta Lemāna (Le-Mans), plašāk pazīstama ar pasaulē vecākajām izturības sacīkstēm autosportā, taču šoreiz brauciena mērķis bija ar šo tehnisko sportu nesaistīts, proti, ar dažādu ekskursiju un mācību aktivitāšu palīdzību pilnveidotu zināšanas un pratību bioloģiskās daudzveidības apzināšanā un saglabāšanā, zaļajā domāšanā, kā arī apzinātu dabas un urbānās vides integrēšanas iespējas

Par īstenotajām aktivitātēm nedēļas garumā stāsta Elejas vidusskolas pedagogi Inese Grigaļeviča un Inga Erliha:

“Pirmajā dienā piedalījāmies iepazīšanās aktivitātēs skolas zaļajā pagalmā. Skolēni tika sadalīti komandās, kuras visu atlikušo projekta laiku vadīja kāds Francijas komandas skolēns. Pirms pusdienām komandas prezentēja savu skolu, novadu, valsti, mežu biomas attīstību. Pēcpusdienā, vietējo skolēnu pavadībā, komandās un ar uzdevumu lapām rokās devāmies atklāt pilsētu. Divu stundu garajā gājienā tika iepazīta Le - Mans vēsture tās arhitektūra, kā arī iegūti interesanti fakti par šo pilsētu. Otrajā dienā ar sabiedrisko transportu devāmies uz piepilsētas mežu, lai izpētītu urbāna meža augšanas iespējas un vidi. Iepazināmies ar meža bioloģisko daudzveidību – konkrētā apgabalā tika skaitīti augi, noteikts augsnes skābuma līmenis, tika mērīts koku augstums un vecums. Vēlāk skolēni iepazinās ar rekreācijas iespējām mežā, rodot priekšstatu par urbāno mežu integrēšanas iespējām pilsētas dzīvē. Trešajā dienā devāmies pētīt Lemānas piepilsētas mikrorajonus, lai uzzinātu, kā tiek realizēts projekts "Mežs ienāk pilsētā" un kā iedzīvotāji apzaļumo māju pagalmus. Tur vienuviet aug gan platāni (koks bez mizas), gan ozoli, gan sakuras, gan  mums visiem labi zināmi augļu koki: ķirši, bumbieres, ābeles. Ļoti pārsteidza apstādījumu platība, tā bija iespaidīga. Pēcpusdienā skolēni piedalījās radošajās darbnīcās, gatavojoties Meža dienai. Ceturtajā dienā mežs "ienāca" skolā. Meža dienas laikā skolēniem bija iespēja tuvāk iepazīt Francijas mežus, to iemītniekus, mežu resursu izmantošanu, spēlēt spēles no koka. Mēs, skolotāji, devāmies ekskursijā pa skolu, lai redzētu, kā un kur strādā mūsu sadarbības partneri. "Meža diena" noslēdzās ar kopīgām vakariņām un  ballīti skolā. Pēdējā dienā tika izvērtēts padarītais un skolēni, spēlējot Kahoot, pārbaudīja mobilitātes laikā iegūtas zināšanas. Visu vizītes laiku skolotāji bija kopā ar skolēniem, piedalījās visās aktivitātēs, palīdzēja, kur nepieciešams, paskaidroja un atbalstīja viņus. Brīvajā laikā, savukārt, skolotājiem bija iespēja satikties un neformālā gaisotnē pārrunāt ar dalībvalstu izglītības sistēmām, ikdienas darbu saistītos jautājumus, apspriest esošās problēmas un kopīgās diskusijās, rast risinājumus. Tika arī domāts par nākamā projekta iespējam. Kopumā jāsaka, ka iespēja piedalīties šādos projektos ir nenovērtējama gan skolēniem, gan pedagogiem - tie atver prātu, paplašina redzesloku un skatījumu uz dažādiem jautājumiem, kā arī sniedz daudz informācijas, kas pēcāk noder ikdienas mācību procesā. Vienreiz redzēt ir daudzkārt noderīgāk, ka vairākkārt dzirdēt!”

“Jaunieši, Eiropas mežu aizbildņi” ir 2 gadīgs projekts, kura mērķis ir likt skolēniem apzināties meža bagātību, tā ekonomiskās, sociālās un vides funkcijas, kā arī neaizsargātību.

Vairāk informāciju par projektu skatīt
šeit un eTwinning vietnē.

Elejas vidusskolas skolēni un pedagogi atgriezušies no vizītes Francijā