Jelgavas novada pašvaldība saņēmusi Izglītības un zinātnes ministrijas atbildes vēstuli par pieejamības skolas statusu Elejas vidusskolai un Kalnciema vidusskolai, kurā tā informē, ka jēdziens “pieejamības skola” normatīvajā regulējumā nav definēts, tādēļ nepieciešams izstrādāt un ieviest tiesisko regulējumu, kas paredzētu konkrētus kritērijus pieejamībai.
Atbildes vēstulē minēts: “Ministrija ir izstrādājusi likumprojektu “Grozījumi Izglītības likumā”, kurā paredzēts noteikt pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt kritērijus izglītības pieejamības nodrošināšanai, klašu grupu sadalījumu pašvaldību, valsts augstskolu un privātajās izglītības iestādēs, kuras īsteno vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības programmas, kā arī kvantitatīvos rādītājus – izglītojamo skaitu klašu grupās.
Pēc attiecīgo grozījumu veikšanas Izglītības likumā, tiks izstrādāti Ministru kabineta noteikumi. Konkrēti kritēriji pieejamībai un to piemērošana būs atkarīga no normatīvā regulējuma izstrādes gaitā piedāvātiem, ar sociāliem partneriem izdiskutētiem un Ministru kabinetā apstiprinātiem risinājumiem.”
Kā ziņots, lai turpinātu Jelgavas novada pašvaldības izglītības iestāžu tīkla sakārtošanu, šī gada martā Jelgavas novada pašvaldība vērsās pie Izglītības un zinātnes ministrijas ar lūgumu Elejas vidusskolai un Kalnciema vidusskolai noteikt pieejamības skolas statusu, kas ļautu samazināt minimālā skolēnu skaita prasības vidusskolas posmā.
Pašvaldība turpinās sekot līdzi normatīvo aktu izstrādes gaitai, lai nodrošinātu jautājuma par pieejamības skolas statusa noteikšanu Elejas vidusskolai un Kalnciema vidusskolai tālāku virzību.