Foto

27. augusta Jelgavas novada domes sēdē plānots skatīt jautājumu par grozījumiem saistošajos noteikumos Nr. 10 “Jelgavas novada pašvaldības nolikums”, kas paredz vairākas strukturālas izmaiņas, proti, samazināt izpilddirektora vietnieku skaitu, likvidēt domes finanšu komitejas apakškomisiju un izveidot domes priekšsēdētāja biroju. Šīs izmaiņas ļaus optimizēt pašvaldības budžeta izdevumus, stiprināt lēmumu pieņemšanas procesu un uzlabot pašvaldības darba efektivitāti.

Strukturālās pārmaiņas ir daļa no plašāka budžeta optimizācijas un pārvaldības stiprināšanas procesa. Viens no pirmajiem soļiem tika noteikts Jelgavas novada domes priekšsēdētāja 11. jūlijā izdotajā rīkojumā, saskaņā ar to visi pašvaldības iestāžu un struktūrvienību vadītāji līdz 20. augustam iesniedza esošo amata vietu, darbinieku noslodzes, ilgstoši vakanto pozīciju izvērtējumu un priekšlikumus efektīvākai resursu izmantošanai. Tādējādi jau izdevies panākt teju 380 tūkstošu eiro ietaupījumu, taču optimizācijas process pie tā neapstājas un pašvaldība turpinās meklēt veidus, kā sabalansēt finanšu līdzekļu ietaupījumu un mazināt birokrātiju.

Grozījumi pašvaldības nolikumā paredz izpilddirektora vietnieku skaita samazināšanu no diviem uz vienu, saglabājot vietnieka amatu saimnieciskajos jautājumos un likvidējot izpilddirektora vietnieka attīstības jautājumos amata vietu. Šāds lēmums pieņemts, izvērtējot pārklājošās funkcijas ar citām struktūrvienībām, kā arī ņemot vērā iespēju attīstības jomu uzdevumus pilnvērtīgi nodrošināt esošās administrācijas ietvaros.

“Mēs saredzam, ka attīstības jomā atbildības un uzdevumi jau šobrīd lielā mērā tiek veikti struktūrvienību līmenī – gan projektu vadībā, gan teritorijas plānošanā, gan uzņēmējdarbības atbalstā. Attiecīgi nav nepieciešamības šo funkciju dublēt vēl vienā vadības līmenī. Pārvaldības efektivitāte balstās spējā regulāri un kritiski pārskatīt iekšējos procesus un pielāgoties aktuālajām vajadzībām, neaizmirstot par iespējām. Mēs virzāmies soli pa solim – izvērtējam, apvienojam, precizējam, un tikai tad plānojam kā jauna izveidi, lai sasniegtu labāko rezultātu,” norāda Jelgavas novada domes priekšsēdētājs Ingus Zālītis.

Domes priekšsēdētāja biroja izveide paredzēta kā neliela, konsultatīva struktūrvienība ar trim amata vietām, kurā tiktu apvienoti atbalsta, koordinēšanas un komunikācijas uzdevumi, kas līdz šim tika veikti izkliedēti vai paralēli citiem pienākumiem.

“Vienlaikus mēs likvidējam pozīcijas, kas ilgstoši bijušas vakantas vai kur funkcijas dublējas. Mērķis ir iegūt skaidrību un kvalitāti pārvaldībā, nevis palielināt darbinieku skaitu. Šāda biroja izveide ir pārbaudīts risinājums, kas jau sekmīgi darbojas vairākās Latvijas pašvaldībās – Rīgā, Liepājā, Ogrē, Jūrmalā, Dienvidkurzemes novadā un citās,” skaidro I. Zālītis.

Grozījumi paredz likvidēt Finanšu komitejas apakškomisiju. Uz to aicinājusi pašvaldību darbības likumību pārraugošā Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija, norādot, ka šādas domes komitejas apakškomisijas izveidi normatīvie akti nenosaka un ka Finanšu komisijas apakškomisijas funkcijas un uzdevumi dublē Finanšu komitejas un domes priekšsēdētāja funkcijas un uzdevumus.

Tāpat iecerēts mainīt domes priekšsēdētāja vietnieku pienākumus, precizējot to atbildības jomas. Domes priekšsēdētāja vietnieks izglītības, sporta un kultūras jautājumos turpmāk būs priekšsēdētāja vietnieks izglītības, sporta, kultūras un labklājības jautājumos, savukārt domes priekšsēdētāja vietnieks labklājības un mājokļu jautājumos turpmāk būs priekšsēdētāja vietnieks tautsaimniecības jautājumos. Šāds pienākumu pārdalījums veidots, lai skaidrāk nodalītu politisko vadību no administratīvās izpildes un veicinātu efektīvāku sadarbību starp lēmumu pieņēmējiem un izpildītājiem.

Lai veicinātu iedzīvotāju līdzdalību lēmumu pieņemšanā un nodrošinātu pašvaldības procesu caurskatāmību, no 25. jūlija līdz 8. augustam saistošo noteikumu projekts tika nodots sabiedrībai viedokļu izteikšanai. Publicēšanas laikā saņemts viena iedzīvotāja viedoklis ar iesniegtiem jautājumiem un priekšlikumiem, kas, izvērtējot to atbilstību normatīvo aktu prasībām, netika atbalstīti.

Saistītas tēmas

Pašvaldības ziņas